۱۷ فروردین ۱۳۹۳، ۹:۳۹

باباخانی در گفتگو با مهر:

پیشگیری از رسوخ فرهنگ بیگانه در میان کودکان و نوجوانان نیاز به امکانات دارد

پیشگیری از رسوخ فرهنگ بیگانه در میان کودکان و نوجوانان نیاز به امکانات دارد

مشهد - خبرگزاری مهر: مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان رضوی گفت: قدم نهادن در جبهه مبارزه علیه رسوخ فرهنگ بیگانه در میان کودکان و نوجوانان نیاز به یک فرهنگ سازی عمیق داشته و بدون امکانات نمی توان به توفیقات فرهنگی دست یافت.

راضیه باباخانی در گفتگو با خبرنگار مهر ابراز کرد: با نامگذاری سال جدید به نام "اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی" کارشناسان کانون هم با نیاز سنجی در راستای آن در حال ارائه و بستن برنامه های فرهنگی برای کودکان هستند.

وی عنوان کرد: برای آنکه در حوزه کودکان موفق عمل کنیم نیاز داریم ابتدا در این حوزه با توجه به حساسیت خاصی که دارد نیاز سنجی های لازم را داشته و بعد به سراغ ارائه برنامه های فرهنگی برویم.

لزوم آشناسازی کودکان و نوجوانان با مدیریت جهادی در امر اقتصاد و فرهنگ

باباخانی بهترین زمان برای فرهنگ سازی را از دوران کودکی دانسته و اظهار کرد: باید از همین ابتدا کودکان و نوجوانان را با مدیریت جهادی در امر اقتصاد و فرهنگ آشنا کرد.

وی با بیان اینکه اقتصاد هم نیاز به فرهنگ سازی دارد، ادامه داد: اینکه بچه ها از همین سنین بتوانند این مسئله را درک و در راه آن در آینده قدم بردارند نیاز به برنامه ریزی ای دقیق و حساب شده دارد.

مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان رضوی ابراز کرد: در مرحله اول باید برنامه های لازم با تبیین شعار سال انجام و با آموزش های لازم به مربیان و کارشناسان فرهنگی و هنری کودکان و نوجوانان، آنها را برای یک کار اجرایی و کاربردی آماده کرد.

وی کار در حوزه کودکان و نوجوانان را به عنوان سرمایه های آینده کشور کاری عمیق دانسته و گفت: در قالب چند جمله و شعار نمی تواند این کار را انجام داد و باید همانگونه که دشمن برای وارد کردن فرهنگ خود و تهاجم فرهنگی کاری عمیق و سرمایه گذاری ای سنگین داشته، ما نیز در این زمینه سرمایه گذاری های لازم را داشته باشیم.

باباخانی مقابله با تهاجم فرهنگی و قدم نهادن در جبهه مبارزه فرهنگی علیه رسوخ فرهنگ بیگانه در میان کودکان و نوجوانان را نیاز به یک فرهنگ سازی عمیق دانسته و افزود: باید با کار جدی سرمایه های آینده کشور را با فرهنگ اصیل ایرانی و اسلامی آشنا کنیم.

با دست خالی نمی‌توان به توفیقات فرهنگی دست یافت

وی الگو سازی ایرانی اسلامی  برای کودکان را یکی از راه های مقابله با فرهنگ غرب دانسته و ابراز کرد: این امر نیاز به امکانات داشته و دست خالی و فقط با شعار نمی توان به توفیقات فرهنگی دست یافت.

مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان رضوی ادامه داد: برای دست یابی به توفیقات فرهنگی در حوزه کودکان و نوجوان نیاز به وجود مربیان آگاه و دلسوز همراه با آموزش و فرهنگ سازی وجود دارد.

وی عنوان کرد: دولت مردان در حوزه فرهنگ سازی برای کودکان و نوجوانان باید امکانات مالی بیشتری در اختیار بگذارند چرا که این یک سرمایه گذاری برای آینده بوده و می توان با این کار به بخشی از فرمایشات مقام معظم رهبری در این زمینه دست پیدا کرد.

کد خبر 2264727

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha